Pagina's

donderdag 14 maart 2013

Rommelig...

dat wordt dit logje......

Kennen jullie dat ook?





Ben je lekker aan het doorstikken met passend garen, gevonden in de la met al die passende garens die je in de loop van de jaren kocht op beurzen etc. .........garen op....kreun......en natuurlijk geen idee welk merk of waar gekocht........




Nou ja....uiteindelijk uit diezelfde la een klos gehaald die ook wel past en uiteindelijk.....wie ziet het??? 

Dan komt onmiddellijk het volgende ´probleem´: de rand om de quilt. Bij de droomdekens wordt gevraagd om zachte achterkanten (fleece o.i.d.) en zachte randen, omdat dat voor ernstig zieke kinderen prettiger aanvoelt. 
Voor de eerste quilt was genoeg fleece voor een leuke rand, voor de tweede dus niet en bovendien is deze maakster eigenwijs en wil een oranje rand....op stap voor oranje fleece.....helaas.....niet te vinden. Gelukkig verkoopt de winkel wel zachte oranje badstof!
Vandaag op naar de laatste rand.   




De oude gestippelde is van haar probleem verlost: het zgn. bloedoor is door de dierenarts ´leeggezogen´, met een naald uiteraard!
Nu hopen dat het niet weer volloopt.

En voor het voorjaars-tocht-probleem heb ik de volgende oplossing gevonden: kijk eens wat een leuke tochtrol bij Bobbin!




Het patroon is besteld, ik kan niet wachten!

Ik wens jullie een probleemloze dag!   

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo van alles wat ! Zo gaat het ook in het dagelijkse leven. Wat een leuk patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ken je www.destoffenkraam.nl, zij hebben altijd wel een ruime collectie fleece. Misschien een idee voor de volgende keer?
    Wat een leuke tochtrol...... En nu maar hopen dat het weer beter wordt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Rian, is een idee voor de volgende keer! Deze keer wilde ik snel verder, vandaar dat ik naar de winkel ging....

      Verwijderen
  3. Ik heb vaak een ander probleem met garens. Heb massa's aan klosjes en altijd net het verkeerde kleurtje!
    Je bent verder wel heel lekker bezig. En fijn dat het oor van Ubu weer goed is.
    En die muizenrol is werkelijk prachtig! Kan me voorstellen dat je op de postbode zit te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Worden weer mooi dekens Francisca!
    Ach, ja komen er ook andere kleurtjes in de deken, kan al snel denk ik.
    Hele mooi tochtrol!

    BeantwoordenVerwijderen