Pagina's

vrijdag 15 maart 2013

A bunting we will go!

Een variatie op een Engels kinderliedje speelt door m´n hoofd terwijl ik snijd en naai.....





Het worden vlaggetjes voor een vlaggetjeslijn voor Happy Hippo, bestemd voor kinderen uit gezinnen die aangewezen zijn op de voedselbank. 

Wil je ook meedoen? Even aanmelden, een stapel vrolijk gekleurde stoffen uit de kast halen , 5 meter biaisband en een paar uur tijd! 
Ca. 48 vlaggetjes snijden of knippen, per twee - achterkanten op elkaar - iets breder dan voetjebreed naaien. Dan de randen met de kartelschaar of kartelsnijmes knippen/snijden.











Beetje zielig....door het oog genaaid :-( ...........

Morgen naai ik de vlaggetjes aan het biaisband!

Ondertussen zijn de twee droomdekens klaar en mochten even naar buiten voor de foto




De week is bijna voorbij....fijn weekend!   

1 opmerking:

  1. Hee, dat is ook handig.Ik heb mijn vlagjes binnenstebuiten gekeerd..... ene deel is ribfluweel, dus dat blijft pluisjes geven, maar met de andere had ik het zo wel kunnen doen.
    Biaisband moet ik nog zelf maken. Heb allemaal kleine restjes en te smal. Wel erg leuk hoor die van jou.

    BeantwoordenVerwijderen