Pagina's

maandag 11 december 2017

Code rood met bloemen......





volgens de nieuwszenders is het code rood...


er is inderdaad na gisteren zelfs hier veel gevallen...


de dennenbomen die gisteren nog een donkergroen geheel waren...


en een héél dun vliesje ijs op de vijver...


Ferdinand geeft niets om de koude sneeuw, zijn broer blijft liever binnen...

 
´arme Ferdi´ denk ik vaak, maar hij lijkt prima met zijn blindheid te kunnen leven...


ondertussen worden er zeker nog droomdekens gemaakt!


dit is een (gratis) patroon van Pat Sloan: Dandy Flower


ideaal voor de grote voorraad jaren ´70 bloemetjes :-) 


ik heb niet het originele patroon gemaakt - dat werd me veel te groot - maar een 140/200 versie. Er zijn nog bloemen en vlinders over voor een kleinere droomdeken.  

Deze is gequilt in schuin lopende rechte lijnen. Omdat het geheel mèt tussenvulling en achterkant nogal ´zwaar´ was, heb ik het doorstikken met de machine staand achter mijn verhoogde tafel gedaan: een aanrader! Het gewicht van de quilt kan op de tafel liggen, het werkblad is als het ware vergroot tot de afmeting van de tafel.

Fijne dag! 



 

1 opmerking:

  1. Ach ja, die code rood... We zijn hier niet gewend aan zo'n sneeuwval. Ik hoorde van een man uit Finland die erg moest lachen om alle consternatie rondom onze sneeuwperikelen...
    Lief, je varkentjes!

    BeantwoordenVerwijderen