Pagina's

dinsdag 8 november 2016

Handmade and more....



een tijdje geleden vroeg zij me mee te gaan naar ´Handmade´ een handwerk-en-van-alles-meer-beurs in Delmenhorst bij Bremen....




geweldig vrolijke quilts met zwart/wit tekststoffen als achtergrond, die ook nog eens gefotografeerd mochten worden!



het geheel vond plaats op een terrein met industriële gebouwen uit eind negentiende, begin twintigste eeuw, gerestaureerd en in gebruik als expositieruimte/bioscoop/café/museum en meer....




elanden kunnen ook heel snoezig zijn....




wedstrijd met als opdracht het thema ´flying geese´ en de afmeting, een keur aan prachtige resultaten!



zitje uit de jaren´60 in de voormalige textielfabriek....zo mooi!




veel herinneringen kwamen boven aan mijn jaren bij een architektenburo....toen ik ging quilten heb ik wel eens gedacht zo´n tekentafel aan te schaffen....




en deze stempelkaarten...mijn allereerste baan bij een textielfabriek, daar werd ik geacht iedere morgen mijn kaart te stempelen en iedere avond weer als je het kantoor verliet....en wat heb ik daarmee gesmokkeld voor mijn collega´s omdat ik het dichtst bij het rek zat!




nooit een bromfiets gehad, maar deze is toch wel heel erg mooi van kleur....zweeds blauw? 




zo´n mand voor de quilts....dat zou toch wat zijn!




dit hing naast het fonteintje in de fabriek, gründlich wie immer!




en daar hing dit bord ook bij, las ik niet laatst dat in nieuwbouwwijken weer ´vuil´ en schoon´waterleidingen worden aangelegd? Niets nieuws onder de zon dus.....




dit is wel nieuw en wat is dit mooi, ik zie een droomdeken in wording, alleen nog even wit/zwarte stoffen zien te verzamelen...




quilten in Amish traditie door Katrin, ze heeft het geleerd van Esther Miller en Ted Storm. 
Het rek mocht op de foto, het is zelf gemaakt van hout uit de plaatselijke bouwmarkt, zo simpel en zo effectief!




tot slot wat mandjes met prachtige kleuren - niets voor mij met m´n wolallergie - maar ik kan er zo van genieten!




en van deze spotted ook! Het leven wordt zwaarder, maar ze heeft er nog zin in en ze kreeg een heel mooi kussen, dankjewel!

Fijne dag!
 

1 opmerking: