Pagina's

dinsdag 9 februari 2016

Sylvia´s Bridal Sampler....

wat mij betreft kun je beter zeggen ´de eeuwig durende Bridal Sampler´, want in het tempo waarin ik de sampler maak zou de bruid oud en der dagen zat zijn voordat ze de quilt krijgt.......





wat het is weet ik niet, want het is een prachtige quilt, alles ligt klaar en toch schuif ik het voor me uit.....




gelukkig heb ik een lief kaartje met aanmoedigingsteksten van quiltsters die de Sampler wèl af hebben gemaakt, dus lees ik dat dan pak toch weer een blokje en ga aan de slag.....dank jullie lieve quiltsters!




de stofjes zijn in de loop van de jaren gekregen en verzameld en het motto is ´geen blauw´!





blok B-6 Crow´s Foot is het laatste dat ik maakte. Overigens worden de blokken niet op volgorde gemaakt, omdat ik met restjes en kleine lapjes werk en mocht ik tekort komen zouden de laatste rijen in heel andere stoffen kunnen ontstaan en ik maak ze afwisselend met de hand en met de machine.....




is er een blokje gereed, krijgt de plastic insteekhoes een zwarte stip.....




de Yahoo-groep ´Sylvia´s Bridal Sampler´ geeft iedere week een suggestie voor een blok: deze week blok M-9 King David´s Crown.....niet het simpelste blok zo te zien, kleine driehoekjes!

 Daar gaan we mee aan de slag!




De oude spotted dog voelt zich even niet zo goed, ze heeft een toevalletje gehad en is nu een beetje duizelig, dan is het ook wel fijn dat er iemand vlak bij haar zit. Wij maken er een ´cozy homeday´ van!

Fijne dag!! 

 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Mooie blokken heb je gemaakt.
    Handig opberg systeem heb je voor je blokken, zo raak je ze niet kwijt.
    Wat sneu dat de oude spottetdog zich niet goed voelt maar een cozy homedag doet wonderen ook voor oude hondjes.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar. Er liggen hier al jaren ruim 40 blokken van de Nearly Insane....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent echt niet de enige met een zoveel jaren project. Voor mij is de SBS een tussendoor quilt. Ik ben in 2012 begonnen en heb inmiddels 9 rijen af. Ik naai ook direct de tussenstroken eraan. Alle blokken maak ik met de hand. Dit is voor mij ook de quilt waar ik telkens een paar blokken mee op vakantie neem.vorige maand heb ik elk blok die ik nog moet maken voorbereid en in een zakje gedaan.
    Van de blauw witte stofjes die over zijn, ben ik met de 365 challenge begonnen. Dit keer op de naaimachine.
    De ene keer heb ik zin om met de hand te werken, maar af en toe met de naaimachine vind ik ook prima. Succes, ik zie wel op je blog, wanneer de SBS af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, wel jammer dat de vaart eruit is... 'k Heb hetzelfde met de Dear Jane. Ik laat het maar een beetje gebeuren...
    Toch is de SBS een hele mooie quilt, daar kan het toch niet aan liggen. Misschien een stok achter de deur en bv. elke week een update op je blog?
    Geef je hond maar een extra knuffel... ze zit er toch wel een beetje zielig bij hoor!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen