Pagina's

donderdag 30 mei 2013

Naar de markt.....

gaan in een ander land en een andere stad is een aanrader, dus stapte ik ´s morgens op de trein.....


een stief kwartiertje later in de Tube....


en uiteindelijk stapte ik uit op Walthamstow Central


en bezocht Walthamstow Market.
Een markt in de stijl van de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Helaas was het die dag typisch Engels regenweer.....waar niet trouwens.....

Achter de kramen zitten kleine winkeltjes, restaurantjes etc. en daartussen stoffenwinkeltjes: kleine winkelpandjes met rollen stof leunend tegen de muren en planken vol met kleurige knopen en bandjes en kantjes......


De prijzen zijn bijzonder laag: stoffen voor 1, 2 of 3 pond per meter....Veel synthetisch, veel trevira-achtige stoffen, maar daartussen is ook veel moois te vinden!
Helaas heb ik niet meer foto´s.....op veel plaatsen in Engeland wordt het niet op prijs gesteld wanneer er gefotografeerd wordt.

Na een lange wandeling valt een megakop cappucino  er goed in, samen met een muffin van de plaatselijke bakker...


Naar buiten kijkend zie ik dat het vandaag rondom het huisje op het platteland ook Engels regenweer is......nu moet ik het doen met een Hollands bakje koffie.....ach...ook niet erg...
en deze kleuren...


brengen de zon in huis en vragen bijna om een zonnebril! De vierkantjes haakte ik in de uurtjes tussendoor, samen worden ze een tas.

Geniet van het handwerkweer!


1 opmerking: